Teija Österberg

Grundare/Ägare

Efter 19 års erfarenhet inom akut- och äldrevård, samt 17 års arbete med ledande befattningar och som chef inom personlig assistans och ledsagarservice så kände jag att nu var det dags att starta mitt egna assistansbolag. Det ville jag göra tillsammans med min vän och tidigare kollega Sandra Lötbom-Andersson som jag vet har samma värderingar och grundtankar som jag. Det är viktigt för mig att vara engagerad, skapa förtroende och bygga bra relationer. Det absolut grundläggande för mig är att kunder och medarbetare ska känna sig trygga.

På fritiden vistas jag ute på vårt lantställe och umgås gärna med barn, barnbarn och vänner.

Sandra Lötbom Andersson

Grundare/Ägare

Efter 14 år som undersköterska och flera år med högskolestudier fick jag mitt första arbete som chef inom personlig assistans i Knivsta kommun 2007. Där lärde jag känna Teija, vi jobbade ihop ett flertal år innan jag sedan valde att söka mig vidare inom privat regi och då arbeta mera övergripande med ledarskap, för att senare övergå till arbete med kvalitetsutveckling, uppföljning och tillsyn av omsorgsverksamheter på bl.a. Inspektionen för vård och omsorg (IVO).
Sedan 2018 har jag haft förmånen att få påbörja resan med att tillsammans med Teija starta upp ett helt eget assistansföretag. Det har varit och är en fantastisk resa och ett roligt, utvecklande och lärorikt arbete på många olika sätt.
Det viktigaste för mig i mitt arbete är att den enskilde får stöd och assistans av absolut högsta kvalitet och att ledarskapet alltid finns tillgängligt för stöd och beslut.
På fritiden tycker jag om att pyssla hemma och i trädgården, att resa och umgås med familj och vänner.

Jacob Österberg

Uppdragschef

Jag började jobba med människor 2007 då jag jobbade inom Knivsta kommun som personlig assistent, ledsagare och kontaktperson. Jag jobbade i Knivsta kommun till och med 2012 då jag började studera på högskolan i Gävle. Jag läste bland annat ledarskap/coaching och psykologi under mina tre år på Gävle högskola.

Efter mina studier jobbade jag som familjehemskonsulent med inriktning ensamkommande flyktingbarn i två år. 2017 gick jag tillbaka till Knivsta kommun där jag jobbade som boendestödjare inom psykiatri innan jag anslöt till Glaucus assistans. Sedan tidigare har jag haft ett kontaktpersonsuppdrag som jag jobbat med sedan 2010 vilket jag ämnar fortsätta med då det är ett uppdrag som både är roligt men också väldigt givande.

Jag är sambo och vi har 2 barn och en hund som heter Bella som vi spenderar mycket tid med på fritiden. Utöver det lägger jag ner stor tid på det fotbollslag som jag följer runt om i Sverige.

Linn Gräll

Uppdragschef

Efter min gymnasieutbildning i samhällsprogrammet med beteendeinriktning arbetade jag två år på förskola. Jag har ett stort intresse för människor och relationer, vilket jag tidigt tänkte skulle påverka mitt val av yrke i framtiden. Därför valde jag att vidareutbilda mig till personalvetare på personal- och arbetslivsprogrammet vid Högskolan i Gävle. Efter min examen arbetade jag en tid med rekrytering inom olika branscher och befattningar. Därefter började jag arbeta här på Glaucus assistans som uppdragschef, en roll jag trivs väldigt bra i. Jag bor i Uppsala tillsammans med min sambo och vår katt Vince. På fritiden spenderar jag min tid tillsammans med familj och vänner.

Matilda Nakev

Administratör

Har studerat samhällsprogrammet på gymnasiet och har efter det jobbat inom skolkök, café och även som personlig assistent hos olika kunder här på Glaucus. Jag har alltid varit väldigt social och haft nära till skratt och gillar att jobba med människor. Därmed har det varit naturligt att jobba inom yrken där jag får integrera med människor i alla olika åldrar. Ni kommer med all säkerhet ”råka på”mig om ni ringer till växeln då en stor del av mitt jobb är att vara behjälplig där. Jag bor strax utanför Uppsala med min sambo och mina två döttrar, jag är väldigt familjär som person och spenderar mycket av min fritid med familjen. Andra saker som ligger mig varmt om hjärtat är att spendera tid med vänner, läsa bra böcker och bakning.

Maija Österberg

Uppdragschef

Jag har sedan 2014 jobbat inom vården på olika vis, dels har jag arbetat i många år på ett äldreboende i Knivsta och som personlig assistent hos flera olika kunder. Jag är legitimerad sjuksköterska och har arbetat aktivt som det på Akademiska sjukhuset vilket var det senaste stället jag var på innan jag började som uppdragschef här på Glaucus Assistans. Så att arbeta med att ta hand om människor har alltid legat mig varmt om hjärtat och är något jag brinner för. Jag har även tidigare jobbat administrativt som samordnare och inom försäljning. Utöver mitt jobb bor jag i Uppsala tillsammans med min sambo och för att samla energi åker jag mer än gärna ut på landet och spenderar tid med min familj.

Erica Falk

Uppdragschef

När jag fyllde 18 år började jag arbeta hos min första kund som personlig assistent. Jag arbetade som personlig assistent till flera olika kunder under 10 års tid samtidigt som jag studerade bland annat sjuksköterska några terminer innan jag bestämde mig för att studera till socionom. Har sedan 2017 arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans i ett privat företag och nu som uppdragschef här på Glaucus Assistans.

Jessica Thermell

Uppdragschef

Jag är uppdragschef inom personlig assistans i Karlstad. I grunden är jag utbildad lärare och har arbetat i förskola och skola i över 10 år innan jag började arbeta med personlig assistans. Sedan 2018 har jag arbetat som administratör och chef i privata assistans företag.

Lena Gustavsson

Uppdragschef

Jag är uppdragschef inom personlig assistans i Karlstad. 2000 började jag arbeta som personlig assistent samtidigt som jag studerade företagsekonomi, innan detta jag har bland annat arbetat med bokföring och som tandtekniker. Sedan 2002 har jag arbetat som chef inom personlig assistans i olika privata vård – och omsorgsföretag.

Marita Berg

Löneadministratör

Jag heter Marita och har stor erfarenhet av löneadministration / ekonomi. Löner har jag arbetat med över 30 år. På min fritid ägnar jag mig åt min sommarstuga, blommor, handarbete samt mina 3 Yorkshireterrier, Viktor, Mimmi samt Nicki.

Emil Claeson

Jurist

Vid juridiska frågor samarbetar vi med Emil Claeson som har arbetat med personlig assistans och LSS-frågor sedan 2016. Emil har studerat vid Örebro universitet och erhöll där sin juristexamen. Han har mångårig erfarenhet som jurist inom LSS, assistansersättning och familje- och civilrättsliga ärenden. Emil äger och driver sedan flera år företaget Emvald Juridik.